Chili på visit

Chili är ofta ute på walkabout sommartid men då och då tittar han in till familjen och de tre andra katterna som är mer hemkära, de går ju fritt ut och in genom sitt eget fönster med trapp men Tyson, Modesty och Nemi kommer in varje kväll, sedan går de ut vid tvåtiden på natten och sedan kommer de in på den tidiga morgonen och äter och lägger sig någon timme. Ibland kan vi oroa oss för Chili men han kommer alltid tillbaka. Nu i veckan har han hängt här i alla fall:
 
 
Tyvärr är han lite svår att fotografera när han hälsar på för han kommer gärna fram och kelas och annars står han inte still så då blir det inga bra bilder, men så här ungefär ser han ut nu på sommaren iaf. Han skulle behöva borstas mer, men det bekymrar inte våran egen stray cat det minsta.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lars

Chili ser fin ut får lust att borsta honom :) Katter kan vara riktiga långvandrare, minns några av våra hemma hos mormor och morfar som ibland var borta 14 dagar, kanske var dom hos någon grann bondgård och sjöng på staketet för dam katter eller var dom ute på kanin/musjakt långt bort. Ibland tänkte man att nu har nog katten blivit tagen av en räv eller påkörd av bil men dom kom alltid tillbaks 99% av tiden.Svårt att inte tycka om katter. men råkade ut för något konstigt på kyrkogården för ca 2 år sedan en äldre dam som skrek inne på ett gravområde och tänkte hon har nog ramlat så jag rusade dit men hon stog upp och var likblek och pelle kråmade sig runt hennes ben hon sa snälla snälla ta bort katten jag har katt fobi. så vi fick lyfta bort pelle som spann och var lycklig ja ormfobi och spindlar kan man förstå med fobi för katter ?? , det var konstigt.

Svar: Ja, kattfobi lider jag då inte av=) Stackars kvinna vilket slöseri med liv att vara rädd för katter jämt och samt. Nu har dock Chili hållt sig hemma ett tag. Kanske dålig tillgång på gnagare? Jag känner mig lugn då för på tal om orm-fobi har flera människor sett ormar här i byn och det är huggorm vi talar om då.
barockbloggen.blogg.se

2012-07-14 @ 12:51:38
Postat av: Lars

Sant Alma jag tycker alla sorters djur är facinerande, när jag var i 20-års åldern brukade jag prata med en farbror som hette Rune gerell som var docent eller doktor på fladdermöss var ute i skogen och lyssnade med ultradjuds detektor satte upp holkar till dessa flygande däggdjur och annan skoj , även ormar och sånt hade nog varit skoj för mig lider inte alls av djurskräck ;)

ja katter som är sådana gosedjur (för det mesta) och personligheter illa att missa sånt ;)

http://www.youtube.com/watch?v=DC76VwKtz4M&feature=relmfu

2012-07-16 @ 17:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0